Contentmarketing

Wij snappen dat goede content écht verschil maakt. Door de inzet van contentmarketing zorgen we ervoor dat jouw boodschap niet zomaar aan je klanten voorbijgaat, maar landt op de juiste plek. Elke klik, elke scroll, elke stap: jouw verhaal staat centraal.

Contentmarketing draait om méér dan alleen tekst. Denk aan video's, afbeeldingen, podcasts en zo veel meer. Het is jouw sleutel tot het hart van je potentiële klant. Goede content informeert, inspireert en verbindt jouw publiek met jouw merk, in elke fase van de customer journey. Bovendien positioneert het jou als een autoriteit in je vakgebied, waardoor je erkend wordt als een thought leader.

Wat levert contentmarketing op?

Een goed doordachte inzet van contentmarketing levert je meer op dan je misschien denkt:

  • Een boost in merkherkenning
  • Sterke relaties met nieuwe (en bestaande) klanten
  • Hogere conversieratio's door gerichte content
  • Eerlijke feedback over wat je aanbiedt
  • Een solide reputatie als expert in jouw branche
  • Een verbeterde SEO en grotere online zichtbaarheid
  • Autoriteit en vertrouwen opbouwen bij je publiek
  • Diepere klantbinding
  • Kostenbesparing op marketingbudgetten
  • Ondersteuning van andere marketingstrategieën

Wat is jouw perfecte contentmix?

Het beste recept is niet alleen gebaseerd op contenttypes of kanalen, maar ook op de mensen voor wie je het maakt. We beginnen met het scherpstellen van je doelgroep door gedetailleerde klantprofielen te maken, je persona's. Met deze persona's in gedachten, duiken we in de customer journey. Voor elke fase en voor elk persona bepalen we welke content het meest relevant en effectief is. Samen stellen we doelen, kiezen we thema's en bepalen we de beste kanalen voor jouw unieke verhaal.

Hoe ziet onze aanpak eruit?

We werken in 4 stappen, waarbij we zoals gezegd in fase 1 starten met een strategisch plan. Vanuit de kennis die we samen hebben opgedaan en de concepten die we hebben ontwikkeld, tijdens die eerste fase, werken we in fase 2 aan de ontwikkeling en uitwerking van design en content. Daarin werken we nauw samen met onze klanten. Fase 3 bestaat uit het automatiseren van zoveel mogelijk processen. Belangrijk ook is dat we de zaak meetbaar maken. Want zo zien we welke resultaten we bereiken en kunnen we op een 'growth hacking' manier optimaliseren en doorontwikkelen. Fase 4 is de fase waarin we de 'boer op' gaan. Alles staat klaar, dus kunnen we nu het contentplan daadwerkelijk gaan uitvoeren.

Op zoek naar content die écht werkt? Bij Novaware helpen we je graag verder. Met een mix van strategie, creativiteit en kennis zorgen we dat jouw boodschap de juiste snaar raakt. Of je nu start met contentmarketing of je huidige aanpak wilt verfijnen, wij staan voor je klaar.